sunnuntai 13. maaliskuuta 2016

Kohti Pääsiäistä täälläkin









Tänään on Marian ilmestyspäivä. Päivän sanassa on ote vanhasta testamentista Jeremia 11:20
"Herra, sinulle minä olen uskonut asiani."

Uuden testamentin ote onkin pitempi:
"Kristuskin jätti teille esikuvan, jotta seuraisitte hänen jälkiään. Häntä herjattiin, mutta hän ei vastannut herjauksella, hän kärsi, mutta ei uhkaillut, vaan uskoi itsensä oikeamielisen tuomarin haltuun. 1.Piet. 2:21, 23.




Viikon päästä on jo Palmusunnuntai ja siitä laskeudutaan Pääsiäiseen. Mulle Pääsiäinen on varsinkin uskoon tulon jälkeen ollut oikein ilon ja valon juhla. Vaikka Jeesus kärsi ristinpuulla meidän syntiemme tähden, niin hän ei jäänyt sinne vaan nousi ylos taivaaseen, ikuiseen elämään, halleluja!
Ja meille on annettu tämä sama ilo ja armo Jeeuksessa, jos vain tahdomme ottaa vastaan.
Muutenkin on Pääsiäinen myös kevään juhlana ihana, varsinkin näin kevään lapselle :)




Tuota Jeesuksen ylösnousemista ja kuoleman voittamista kun ajattelin, niin väkisin tuli tuo "halleluja" sana. Siitä tulikin mieleeni pieni kevennys: Kun olin pieni tyttö ja asuin äitini kanssa isovanhempieni luona (mummi oli halvaantunut ja äiti hoiteli häntä ja yleensäkin naisten hommia siinä pienessä talossamme), niin mummi oli harras uskova ja rukoili ja sanoi välillä "halleluja", minä olin sen ymmärtänyt niin, että mummi olisi sanonut "Kallella (eli ukilla) on housut lujat." Niin olin toistanut sen :D Äiti tämän joskus minulle kertoi. Hih-hih :D




Siunattua Pääsiäisen odotusta teille kaikille <3


1 kommentti: