torstai 7. joulukuuta 2017

Jumalan kansa ja tien aukaisija




Tänään päivän sanassa oli tämä Raamatun kohta:





"Sillä kaikki kansat vaeltavat jumalansa nimessä kukin,
mutta me vaellamme Herran, meidän Jumalamme nimessä aina ja iankaikkisesti.
Sinä päivänä, sanoo Herra, minä tahdon koota ontuvat ja kerätä hajalleen ajetut,
ja ne, joille minä olin tuottanut onnettomuutta.
Minä teen ontuvista talteenjäävät
ja kauasjoutuneista väkevän kansan.
Ja Herra on oleva heidän kuninkaansa Siionin vuorella siitä alkaen ja iankaikkisesti.



Tämä oli Miika 4:5-7

















Viereisellä sivulla oli myös hyvä köhta, jonka olin joskus "kehystänyt kynällä:






"Tien aukaisija käy heidän edellänsä,
he aukaisevat tiensä, kulkevat portille
ja lähtevät siitä ulos.
Heidän kuninkaansa käy heidän edellään,
ja Herra heitä johdattaa."



Miika 2:13







Kiitos Herrallle, että Hän meitä johdattaa ja jos olet kuin suljettu johonkin, niin tien aukaisija avaa sen, sitten kun on oikea aika. Ja Hän johdattaa oikeaa tietä!

4 kommenttia:

  1. Nämä kohdat toi ihan mieleeni kirjan, jota olen lueskellut: Päästä minun kansani. Siinä on aiheena se, että juutalaisten pitäisi palata isiensä maahan. Ei ole mikään uusi kirja, 80-/90-luvun taitteesta. Kun tuli muutama päivä sitten se Jerusalemia koskeva uutinen, niin etsin jotain aiheeseen liittyvää luettavaa ja löysin kotoa sen kirjan.
    Muuten tuo sun loppulausumasi sopii niin mulle nyt... Olen jotenkin kokenut olevani ikäänkuin jossain karsinassa vähän erillään muista... Tuo oli rohkaiseva ajatus sulla tuossa! Kiitos siitä:) Hyvää viikonloppua myös.

    VastaaPoista
  2. Samoin sinulle Metsäntyttö hyvää viikonloppua <3

    VastaaPoista
  3. Niin helppoa se olis taapertaa sinne minne Herra johdattaa. Vaan eikös tule mieleeni sopiiko, voinko, onkohan tämä oikein. Että sellainen mukelo minä olen. <3 No kyllä joskus mukisematta tottelenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se meille ole aina edes helppoa ymmärtää mikä on Hänen tahtonsa, pitäis varmaan sanoa että "Näytä nyt kädestä pitäen, mitä on tehtävä" :)

      Poista