tiistai 11. helmikuuta 2020

Toivoa elämään





Minulle tulee sähkö-postia Patmoksen Pasi Turuselta, tänään halusin tulostaa sen itselleni muistiin. Enkä usko hänen tykkäävän pahaa, jos kirjoitan näitä toivon sanoja tänne teidänkin luettavaksi, Raamatun sanaahan ne ovat.





Eli seitsemän totuutta toivosta:



1. "Meidän sielumme odottaa Herraa, Hän on meidän apumme ja kilpemme. Hänessä iloitsee meidän sydämemme, koska me turvaamme hänen pyhään nimeensä. Sinun armosi, Herra, olkoon meidän yllämme, kun panemme toivomme sinuun." Psalmi 33:20-22




2. "Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, varmuus siitä, mikä ei näy." Hepr.11:1



3. "Emmekä ainoastaan siitä, vaan me kerskaamme myös ahdistuksista, tietäen, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä, kärsivällisyys koetuksen kestämistä, koetuksen kestäminen toivoa. Mutta toivo ei tuota pettymystä, sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämmiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu." Room.5:3-5




4. "Toivon Jumala täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä olisi runsas toivo Pyhän Hengen voimassa." Room.15:13



5. "Toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee toteutuneen, ei enää ole toivo. Kuka sellaista toivoo, minkä näkee! mutta jos toivomme sitä,mitä emme näe, me odotamme sitä kärsivällisesti." Room. 2:24



6. "Tämän minä painan sydämeeni, sen tähden minä toivon. Herran armoa on, ettemme ole täysin tuhoutuneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut. Se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa. Minun sieluni sanoo:"Herra on minun osani, sen tähden minä panen toivoni häneen." Val.3:21-24




7. "Sillä minä tunnen ajatukseni, joita minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra. Ne ovat rauhan, eikä tuhon ajatuksia - minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." Jer.29:11



Toivoahan me kaikki tarvitsemme.

2 kommenttia:

  1. Sitä tosiaan tarvitaan, muuten ei jaksa. On ihanaa, että Jumala tahtoo antaa meille toivon ja myös ylläpitää sitä!
    Olipa jännä huomata omaaa lukuluetteloani katsoessa, että tää sun tekstisi oli tullut siihen näkyviin 24 sek. aiemmin:) Ihan tuoretta luettavaa.

    VastaaPoista
  2. Ja tuoretta sanaa oli minullekin, kun oli vasta tullut sähköpostiin :)

    VastaaPoista