sunnuntai 1. tammikuuta 2017

Jumalan lohdutus










Eilen illalla iski taas sellainen masennus/ahdistus-kohtaus ja sellainen olo, että todellisuus on ikävää ja epäreilua... itkien avasin Raamatun ja Jumala antoi lohdukseni ihanan sanan. Luin sen moneen kertaan ääneen ja vähitellen masennus väistyi. Jumalan sanassa on voima!





Raamatun kohta oli Jesajasta, 12 luku jakeet 1-6 (Raamattu kansalle käännös) Olkoon tämä tulevaisuudelle...





"Sinä päivänä sinä sanot: Minä kiitän sinua, Herra. Sinä olit minuun vihastunut, mutta vihasi kääntyi pois ja sinä lohdutit minua.
Katso Jumala on pelastajani. Minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistyslauluni. Hän tuli minulle pelastukseksi.
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä. Sinä päivänä te sanotte: Kiittäkää Herraa, huutakaa avuksi hänen nimeään, ilmoittakaa hänen tekonsa kansojen keskuudessa, julistakaa, että hänen nimensä on korkea.
Laulakaa ylistystä Herralle, sillä hän on tehnyt jaloja tekoja, tulkoot ne tunnetuiksi kaikessa maassa. Huutakaa ja riemuitkaa, Siionin asukkaat, sillä suuri on teidän keskellänne Israelin pyhä."





Ja sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä lohduttaa, saamme lohduttaa niitä jotka kaikkinaisissa ahdistuksissa ovat.






Hyvää alkanutta vuotta!





2 kommenttia:

  1. Se on kyllä ihanaa, kun vaikeaan hetkeen saa jonkun juuri siihen sopivan lohdullisen sanan!

    VastaaPoista
  2. Onneksi on niitäkin kokemuksia :)

    VastaaPoista