torstai 26. tammikuuta 2017

Jumalan rauha










Jos sinusta tuntuu tänään siltä, että olet levoton, niin olen joskus muinoin kirjoittanut ylös Raamatusta Jumalan rauhasta. Voisimme katsoa ja lukea niitä yhdessä, itsestäkin on kiva lukea joskus aikoinaan ylös pistettyjä Jumalan Sanan totuuksia, kun niitä on yhteen "niputettu" :)







Joh.14:27


Jeesus sanoo: "Rauhan minä jätän teille, minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö".









Room.15:13


Paavali sanoo: "Mutta toivon Jumala täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta".








Paavali sanoo myös Filippiläiskirjeen neljännessä luvussa, jae 7 näin: "....ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa"...







Vielä Paavalin ajatuksia Roomalaiskirjeen luvusta 5:1

"Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta".





Saman paperin loppuun olin kirjoittanut Hebr.7: 24-25, joka ei varsinaisesti ole rauhasta, mutta meidän toivomme perustuksesta kumminkin.




"...tällä on katoamaton pappeus, sen tähden, että hän pysyy iankaikkisesti, jonka tähden hän voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa...."




Nämä lainaukset olivat 33/38 käänöksestä. Pysytään tässä toivon tunnustuksessa tänäänkin!

2 kommenttia:

  1. Nuo kohdat onkin hyvä olla jossain koottuna. Pitäisi minunkin juuri noita rauhasta kertovia koota yhteen. On joskus ihana löytää vaikka sellainen paperi jonkun kirjan välistä yllättäen. Tai sitten ihan tieten kun etsii.

    VastaaPoista
  2. Tänä aamuna täältä sun blogistasi lohdullisia ja rohkaisevia tekstejä luin, myös noita aiempia.

    VastaaPoista