sunnuntai 1. joulukuuta 2019

Hyvää adventtia!








"Iloitse suuresti, tytär Siion, huuda riemusta tytär Jerusalem. Katso kuninkaasi tulee sinun luoksesi! Hän on vanhurskas, hän pelastaa, hän on nöyrä, hän ratsastaa aasilla, aasintamman varsalla."





Joulukuun ensimmäisenä Jumala puhuu-kirjasta:





"Olen vierelläsi. Ihminen, Jeesus, ymmärtää heikkoutesi, näkee kamppailusi ja voittosi. Muista , että olen heikkojen ystävä ja että ruokin alttiisti nälkäiset. Opetan seuraajilleni vastuuta kaikista, en vain läheisistä ihmisistä, vaan suurista kansanjoukoista.

"Herra, laske kansa luotasi, että he menisivät kyliin ostamaan itsellensä ruokaa" sanoivat opetuslapset. Ei heillä ollut sääliä uupuneita, nääntyneitä miehiä, naisia ja lapsia kohtaan. Mutta Herra opetti, että Jumalan sääliin sisältyy vastuu. "Antakaa te heille syödä." Hän opetti, että sääli joka ei riennä avuksi hätään, on arvoton.

"Antakaa te heille syödä." Mihin suuntautuu myötätuntosi, sinne mene sinäkin, mikäli mahdollista. Muista tämä, kun ajattelet omia tarpeitasi. Odota minulta tällä hetkellä samaa asennetta

Palvelija ei ole parempi isäntäänsä, etenkään hengellisissä mittasuhteissa. Minkä opetan seuraajilleni, sen myös itse teen. Sinä, joka olet uupunut ja jolla on hätä, tiedä että Herra täyttää tarpeesi, ei vastahakoisesti vaan täysin mitoin."




Monessa asiassa me tunnemme heikkoutemme ja huonoutemme...ei meistä ole...ellei Jumala armossaan meitä virvoita, uudista päivä päivältä Hänen tahtonsa mukaan.



Tähän loppuun pari säkeistöä Hilja Aaltosen runosta:



Vahakynttilä vain olen akkunalaudalla ajan,
vain hetkisen tuikkii liekkini yössä maan.
Vahakynttilä palaa ahnaasti ohi rajan,
sydän karrelle hiipuu,painuu sammumaan.
Sitä kysyn: "Miks Herrani sytytät mun´,
kun tukkiessakin epäonnistun?"


Valuvikako on, kun ei liekkini tasaisesti
pala päivästä päivään ja kirkkaasti lämmittäin?
Valuvikako on kun en sula mä hiljaisesti,
vain anteeksi antain ja toisia ymmärtäin
kulu akkunalaudalla, vartiopaikallas?
Isä, tunnetko mun, olen vahakynttilä vain?




Siunattua adventtia jokaiselle lukijalle <3

2 kommenttia:

  1. Tässä oli hyviä ajatuksia. Jumalan apua sitä tosiaan tarvitsee, että tällaisena heikkona vahakynttilänäkin voisi olla tuomassa valoa muille.

    VastaaPoista