maanantai 27. huhtikuuta 2020

Aamun tekstiä








Tänä aamuna luin 1.Pietarin kirjettä, toista lukua.Jakeesta 20 eteenpäin.



Tuli mieleen lukea se "itselle omistaen" eli omakohtaisesti minä muodossa.



"Mitä kiitettävää siinä on , jos minä kärsivällisesti kestän, kun minua lyödään pahojen tekojen tähden? Mutta jos kestän, kun joudun kärsimään hyvien tekojeni tähden, se on Jumalan armoa. Sillä siihen minut on kutsuttu, koska Kristus kärsi minun puolestani ja jätti minulle esikuvan, että seuraisin hänen jälkiään, hänen, joka ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta havaittu.

Kun häntä herjattiin,hän ei herjannut takaisin. Kärsiessään hän ei uhkaillut vaan jätti asiansa hänen haltuunsa, joka tuomitsee oikein. Kristus itse kantoi minun syntini ristinpuulle, että minä synnille kuolleena eläisin vanhurskaudelle.Hänen haavojensa kautta minut on parannettu.
Minä olin eksyksissä kuin lammas, mutta nyt olen palannut sieluni paimenen ja kaitsijan luo."




On hyvä joskus lukea jotain Raamatun lukua minä-muodossa, niin se tulee ehkä enemmän henkilökohtaisesti kohti.
Siunausta päivääsi!

1 kommentti: