torstai 16. maaliskuuta 2017

Ahdistetun turva





Viime yönä heräsin aamuyöstä ja ahdistavat ajatukset alkoivat piirittää minua. Onneksi Herra antoi päässäni alkaa soida laulun pätkän:

"...lohtuni, turvani, voimani ja kilpeni...", vain tuo säe soi päässäni koko ajan.





Kävin syömässä leipäpalan, kun nälkäkin oli, ja juttelin miehen kanssa joka oli myös herännyt. Takaisin sänkyyn mentyäni sainkin taas onneksi nukahdettua.
Aamulla halusin tutkia tarkemmin noita laulun sanoja , Raamatun valossa.





Lohtuni...



2 Kor.1:3-4


"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala. Hän lohduttaa meitä kaikissa ahdistuksissamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka ovat kaikenlaisissa ahdistuksissa."



(Varsinkin tuo jae tuli mieleeni silloin yöllä).












Room.15:4



"Kaikki mitä on ennelta kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo."





Mat.5:4




"Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen."








Turvani...




Mieleeni tuli yöllä pätkä, olisko psalmeista: ...turvakallio, vuoreni jonka turviin minä pakenen. Katsoin nyt aamulla löytäisinkö sitä. Olisiko ollut tämä paikka: Ps.18: 3 "Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni jonka turviin minä pakenen , minun kilpeni, pelastukseni sarvi ja turvapaikkani"















Muualta Raamatusta:





Hebr.13:6




"Siksi me sanomme turvallisin mielin: Herra on mnun auttajani, en minä pelkää..."





Voimani...




Ps.138:3




"Kun huusin sinua avuksi, sinä vastasit minulle. Sinä rohkaisit minua ja minun sieluni sai voiman."













Kilpeni...




Ps.28:7




"Herra on voimani ja kilpeni. Häneen minun sydämeni turvasi ja minä sain avun...."





Kiitos Herralle kaikesta hänen avustaan!

2 kommenttia:

  1. Monella lailla lohtu, turva ja apu. Sinuakin lohdutti sillä laulunpätkällä:) Aurinkoista päivää sulle!

    VastaaPoista