perjantai 24. tammikuuta 2020

Huono yö







Viime yö ei ollut paras mahdollinen. Vihollinen syytti ja lisäksi palelin koko alkuyön, enkä senkään takia saanut nukuttua. Luulin, että tulen kipeäksi... ja siitä se vihollinen saikin aiheen syyttää mua, kun eilen oli Kylätalolla tilaisuus ja siellä oli eräs "sisko", joka on sädehoidossa, ja hänen miehensä sanoi, ettei vaimoa saa kätellä, ja mä olin jo halaamassa häntä. Miehensä sanoikin, että eikä halata... No, sille ei mitään voinut, mutta sielunvihollinen sai siitä aiheen, kun palelin, että "nyt sä tulet kipeäksi ja tartutit sen "siskon"...kauhea syyllisyys tuli...rukoilin vaan koko ajan ja oli ihan paniikki olo. Onneksi en kuitenkaan tullut kipeäksi ja aamulla mittari näytti 10 astetta makkarissa, joten ei ollut ihmekään, että palelin. Sitä miehenikin sanoi kun hälle myöhemmin puhuin.




Pari kertaa vielä heräsin yöllä ja hieman ahdistuneena aamulla nousin ylös. Aamupalan jälkeen menin lukemaan sanaa, ja sitä ennen alkoi soida päässä laulu:



"Jonk on turva Jumalassa,
turvassa on paremassa,
kuin on tähti taivahalla,
lintu emon siiven alla."





Päivän sanassa, Jumala puhuu kirjassa, oli lohduttavaa sanaa:




...Minun varastohuoneessani riittää myös niille, jotka kääntyvät puoleeni, vaikka heillä on horjuvat polvet ja arka sydän. Älä pelkää. Minä olen sinun Jumalasi,suuri palkintosi. Sinun osanasi on nostaa katseesi ja sanoa "Kaikki on hyvin".




"Olet kartoittamattomilla vesillä.Mutta kaikkien merien Herra on kanssasi, kaikkien myrskyjen vaimentaja on luonasi."




Kiitos Herralle, että Hän on meidän kanssamme joka hetki!

6 kommenttia:

  1. Onneksi sait lohdullista luettavaa aamulla! Vihollinen on valehtija. Mullakin oli jotenkin vaikea aamu ja aamupäiväkin, olin nähnyt painajaisunta just ennen heräämistä. Minäkin luin hartauskirjoista jakeita ja ne sitten laitonkin tänään sinne omaan blogiini.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi Herra meille puhuu sanansa ja Henkensä kautta :)

      Poista
  2. Aikaisin aamulla synkät ajatukset estivät nukkumisen, vaikka vielä olisin voinut nukkua. Kaikki rauhoittavat sanat ovat tarpeen vieläkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti sinäkin olet saanut iloisempia ajatuksia!

      Poista
  3. On kamalaa, kun vihollinen joskus syyttää, ja yöllä se on ihan pahinta. Onneksi löysit lohdullisia ajatuksia. Olin juuri seurakunnassa ja siellä laulettiin tuo Jonk on turva Jumalassa. Siitä tuli turvallinen olo. Siinä laulussa on rohkaisevat sanat. Sekin, että maahan lyö hän vainoojamme, juuri sen syyttävän ja ahdistelevan vihollisen.

    VastaaPoista