keskiviikko 12. kesäkuuta 2019

Herran seurassa













Tänä aamuna kun katsoin toista päivän-teksti kirjaani eli Jumala puhuu-kirjaa, niin sieltä tuli eteeni teksti, joka ei ollut tälle päivälle, mutta joka sopii jokaiselle päivälle. Jaan sen teidän kanssanne.




Otsikko oli : Ota tämä päivä kanssani vastaan





"Herramme ja Jumalamme, tee meidät sellaisiksi kuin tahdot."




"Ensimmäiseksi ei ole olosuhteita muutettava, vaan sinä (minä) tarvitset muuttumista. Sen jälkeen olosuhteet muuttuvat luonnostaan. Koeta siis aina muuttua sellaiseksi kuin Herra sinut haluaa. Seuraa Hänen johdatustaan. Hän on ainoa oppaasi.
Yritä poistaa mielestäsi tulevaisuuden pelko. Älä katso taaksesi, vaan ota kukin päivä ongelmineen vastaan Minun kanssani. Etsi apuani ja johdatustani tehtäviisi. Älä katso taaksesi äläkä jätä huomiseksi sitä, mihin voit saada tänään johdatukseni."





- - -




Jotenkin tuo teksti kosketti minua siinä hetkessä ja aloin rukoilla. Ensin tavallisella suomella ja sitten pitkän aikaa kielillä puhuen...sain kielillä puhumisen armolahjan jo vuonna -90 tultuani uskoon, kun puolestani rukoiltiin sitä. Ja olen sitä käyttänyt välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt oli taas kulunut aikaa viime kerrasta, siksi varmaan sitä puhetta riittikin niin pitkään. Sanoinkin miehelle, joka oli ollut ulkona, että minulla oli varmaan paljon asiaa Jumalalle :) Jotenkin kyllä koin, että olin sen tarpeessa ja se siunasi minua tänään ja antoi sellaista rauhaa sydämeen.




Kun eilenkin oli tullut sellaista ärtymystä miestäkin kohtaan eräästä asiasta, ja vähän masentuneella mielellä olin mennyt eilen illalla jo aikaisin nukkumaan. Ja Melatoniinin avulla nukuin. Tämä päivä on kuitenkin mennyt hyvin.




Kiitos Herralle! Hän siunatkoon sinuakin ja antakoon sinulle rauhan ja levon Hänessä <3

4 kommenttia:

  1. Koskettava on teksti..
    Mulle kielillä puhuminen on vähän vierasta.Eihän siitä lapsuudessa tiennyt eikä puhuttu.
    Oon seurannut Tv 7:lta ja sielä oikein opetettiin kuinka pitää puhua.
    Oon aina luullut,että se on oikeasti jotakin kieltä vaikkapa espanjaa.
    Mutta se taitaa olla kieltä,jota vain Jumala ymmärtää..
    Tiedän että sitä pitää rukouksessa anoa Pyhältä Hengeltä.
    Sen tarkoitus on varmaan puhdistaa ja puhdistua,niin kuin sulle tänään kävi.Olen iloinen puolestasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuossa alla Metsäntyttö sitä hyvin selittikin :)

      Poista
  2. Se voinee olla kieltäkin, jota vain Jumala ymmrtää, mutta usein myös sellaista vierasta kieltä, joka sen puhujalle on vieras, mutta joku paikalla oleva, vaikka toisenkielinen, ymmärtää. Olen kuullut erään ihmisen itse kertovan, että hän, joka ei milloinkaan ollut englantia opetellut, oli puhunut sillä kielellä ja joku sitä ymmärtävä kertoi puhujalle, mitä kieltä se oli.
    Kun apostolit puhuivat kielillä, muunkieliset ymmärsivät heidän puheensa, ja ihmettelivät sitä. Apt. 2:1-11 ja Apt. 10:44-46
    Ja toisaalta kielillä puhuva voi puhua Jumalalle, "salaisuuksia hengessä". 1. Kor. 14:2

    En ole mikään raamatunselittäjä enkä mitään osaa opettaa, mutta tuli tästä asiasta mieleeni etsiä nuo kohdat. "Henki itse rukoilee meidän puolestamme", Room. 8:26; ehkä siinä kielilläpuhumisessa on sitäkin.

    VastaaPoista