lauantai 8. kesäkuuta 2019

Minä ja varpunen










" Oi, jospa kuin lintunen päiväni vain
myös kiittäen alkaa mä voisin,
ja murheetta, vaikkakin puuttehissain
mä ain Isän hoidossa oisin.
Ei lapsensa tarvitse surra."


San. Sigismund Chr. Dick. Suom. Kauko Veikko Tamminen.




Tuo ihana laulun säe oli tänään Hilja Aaltosen päivähartauskirjassa.









(Tämän kuvan olen joskus liimannut vanhaan kalenteriini, ja kirjoitus on jostain laulun säkeestä).






Tässä lainausta Hiljalta:




"Avaa korvani kuulemaan, kun metsä laulaa ja humisee tummaa virttään. Puiden oksat ojentuvat tervehtiäkseen minua oikein kädestä pitäen. Kukat ja sammalmättäät kuiskaavat minulle: "Meidän on hyvä olla. Suuren talon suuri isäntä hoitaa meitä kädessään."



Jos kuulisin ja ymmärtäisin, eikö silloin huomisen musertava huoli putoaisi olaltani pois? Minäkin visertäisin omaa kiitosvirttäni kuin pieni lintu.



Jeesus vakuuttaa, että me olemme paljon varpusta kallisarvoisemmat, ja siitäkin Hän pitää huolen."










6 kommenttia:

  1. Kauniit ja puhuttelevat tekstit!! Kiitos!!

    VastaaPoista
  2. Taitaa linnuilla olla enempi "järkeä" kuin meillä...

    VastaaPoista
  3. Oi tuo virsi tuo lapsuuden muistoja,laulettiinko sitä keväisin koulussa
    Tv 7 eilen katselin ja ohjelmaa; Jumala puhuu
    Siinä painotettiin kovasti sitä,että pitää uskoa se,että JUMALA RAKASTAA SINUA
    On jotekin vaikea tajuta,että Hän jaksaa rakastaa minuakin niin kovasti syntisyydestäni huolimatta
    Siltikin tiedän ja uskon,että Hän rakastaa MUITA
    pahimpiakin rikollisia
    antaa sydämestään synnit anteeksi jos vain ottaa Hänet vastaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä onkin jännä, että Jumalan rakkauden toisia kohtaan uskoo helpommin kuin itseä kohtaan...

      Poista