maanantai 28. tammikuuta 2019

Tule kaikeksi mulle...





Kun eilen oli päivän sanassa teksti: "Ole tukenani lupauksesi mukaan, niin saan elää. Älä vie toivoani". Ps.119:116.

Niin tänään Päivän sana kertoi: "Kuulkaa miten voitonhuuto kajahtaa, riemu raikuu pelastettujen majoilta: Herran käsi on meidän yllämme. Herran käsi on voimallinen!" Ps.118:15-16




Sekä: "Iloitkaa aina Herrassa! Sanon vielä kerran: iloitkaa!" Fil.4:4






Jumala puhuu kirjasta: "Väsyneet ja pettyneet, jotka kääntyvät puoleeni, saavat todellakin levon. Olen väsyneen ilo, sydämen soitto, sairaan terveys, köyhän rikkaus, nälkäisen ruoka, kulkijan koti, masentuneen ihastus, yksinäisen rakkaus. Ei ole yhtään sielun tarvetta, jota Herra ei anottaessa täyttäisi. Hän tahtoo tulla sinullekin kaikeksi."






- - -



"Tule kaikeksi mulle Herra Jeesus, rukous tää hiljainen on sydämen. Sinä kyllä näet sen, olen lammas viluinen. Ikävöin ääntä, ikävöin ääntä paimenen.
Tule kaikeksi mulle Herra Jeesus, ainut lähde anteeksannon laupeuden. Sinä yössä eksyneen laumaas kannat uudelleen, parannat haavat, parannat haavat syntien.
Tule kaikeksi mulle Herra Jeesus, sinun rististäsi turvan löysin vaan, vaikka onkin synkkä yö, aallot aina vastaan lyö. Rauhasi suojaan, rauhasi suojaan tulla saan.
Tule kaikeksi mulle Herra Jeesus. Sinä ainut lohtu köyhän syntisen. Tule näyttämään se maa, jonka lunastetut saa. Sinne voit viedä, sinne voit viedä murheisen."














....tuota laulua on välillä laulettu seurakunnassakin, ja se soi eilen päässäni, vaikka nyt lähiaikoina ei muistaakseni olla sitä laulettukaan. Muistan kun alettiin tuolla nykyisessä seurakunnassa käydä... kun muutimme takaisin Lohjalle, olisko ollut joskus 2004-2005, tuota laulua laulettiin usein, ja mulle se oli silloin vieras, mutta rakastin tuota laulua ja se hoiti minua, kun kun sairastuin rintasyöpään. Se on vieläkin minulle rakas laulu.




Tänään saimme rukoilla erään huume-tytön puolesta ja hän sai uudistaa "matkaliittonsa" Jeesuksen kanssa.

Rauhaa sinunkin päivääsi!

2 kommenttia:

  1. Sinullakin lammas ajatuksissa! Ihan juuri kommentoin Metsäntytön toiseen blogiin, muistelin lammas-laulua, pyhäkoululaulua. Sinun laulusanasi ovat kauniita. Haluamme olla Hyvän Paimenen huostassa.

    VastaaPoista