keskiviikko 7. maaliskuuta 2018

Etsivä rakkaus










Ensio Lehtosta taas, vuodelta 1961 7.3.




"Helsingin lehdissä tiedotettiin, että kuusivuotias Jorma Antero oli kadonnut. Ilmoitettiin, että Jorma Anteron kotiin saisi soittaa asiasta kaikkina vuorokauden aikoina. Ei siinä kodissa nukuttu, kun Jorma Antero oli poissa.


Kuvittelin mielessäni, miltä tuntuisi, jos oma poikamme olisi kadonnut. En voisi antaa itselleni hetkenkään lepoa. Soittelisin, etsisin ja kyselisin kaikkialta, missä hän mahdollisesti olisi. Pyytäisin ystäviänikin avuksi. Minun täytyisi etsiä, kunnes löytäisin.


Juuri näin tekee Hyvä Paimen, niinkuin Jeesus todistaa:
"Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan, ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää."





Isä on etsimässä meitä synnin syvyyksiin vajonneita tuhlaajalapsiansa takaisin kotitielle. "Isä itse rakastaa teitä" , vakuuttaa Jeesus. Siksi Hän on hätääntynyt, jos emme ole kotona, ja lähtee etsimään. Isä etsii, kunnes Hän löytää.
Ihmeellinen Isä! Rakastava Isä!



- - -




"Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta." Jer. 31:3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti