lauantai 17. helmikuuta 2018

Aamun ajatuksia








"Hän yksin on minun kallioni,
minun apuni ja turvani:
en minä horju.
Jumalassa on minun apuni
ja kunniani.
Minun väkevyyteni kallio,
minun turvani on Jumala.


Psalmi 62:7-8






Tänä aamuna kun silmäni aukaisin, niin heti samantien hyökkäsivät huolet ja "masennuksenpoikanen" mieleen. Tuli ajatus: Voi ei taas tätä, eikö hetkeä saa olla rauhassa mieltä vaivaavilta kysymyksiltä ja ongelmilta....
Onneksi saman tien alkoi soida päässäni laulu:





"Nimi Jeesus on kalliolinna,
elon taistoissa,
myrskyissä maan.
Aina kun taistelu riehuu
Hänen luonaan rauhan mä saan."




Kiitos Herralle, Hän taas muistutti, että Hän on se rauhan lähde, yli maisten murheiden. Kun tulin alakertaan sanoin miehelle: "Nimi Jeesus on kalliolinna!"
mihin hän, että Amen! Ja sitten: "Rukoillaan", ja niin rukoiltiin :)





Myöhemmin alkoi vielä soida päässäni laulu:

"Lapsi oma Herran,
taivaan Kuninkaan.
Kruunun perin kerran,
valtakunnan saan."





Kyllähän sielunvihollinen mielellään saisi meidät alas painettua heti aamusta, mutta kiitos että Jeesus on voittaja!

2 kommenttia:

  1. Meilä on näköjään samoin, että aamut varsinkin on monesti vaikeita, kun kaikki ikävät ajatukset ikäänkuin vaatii huomiota. On joskus tosi vaikea karistaa niitä ajatuksia pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, en ihmettele, että monesti masentuneet ihmiset eivät halua noustakaan sängystä, vaan haluavat vaan nukkua, ettei tarvitse ajatella ongelmia... onneksi ei niin pahaksi ole mennyt :)

      Poista