tiistai 27. helmikuuta 2018

Lopullinen toivo






(Kuvassa minun rippikirkkoni).




Ensio Lehtoselta:



"Kotikaupunkini kirkossa kolmannentoista penkin viereisessä pylväässä oli kultakehyksissä taulu, jonka teksti alkoi suurilla kirjaimilla:
- Me keisari Aleksanteri II.
Kuinka usein tavasinkaan tätä juhlallista manifestia, keisarillista julistusta, kun istuin isäni vieressä tutussa penkissämme. Millä kunnioituksella suhtauduinkaan mahtavan vallantunnon sanelemiin sanoihin. Keisari oli mielestäni melkein kuin Jumala.



Tänä päivänä on tämä mahtava hallitsija vain kourallinen multaa. Ja hänen sanojensa mahti on täydellisesti hävinnyt.



Mutta Hänen manifestinsa, joka on todellinen maailman Herra,on vielä kahden vuosituhannenkin jälkeen voimassa. Se on valoisa ja valloittava. Sitäkin olen yrittänyt suurella kunnioituksella tavata ja teen sen nytkin, sillä se kuuluu:
- Katso, uudeksi minä teen kaikki.
Pääpaino on tässäkin manifestissa sanalla MINÄ. Herra Jeesus on se MINÄ, joka vakuuttaa tekevänsä kaiken uudeksi minun elämässäni. Ja myös sinun. Jopa koko Herran Siionin, joka on uneliaisuuden ja heikkouden tilassa, kuten mekin.



Herra Jeesus tekee kaiken uudeksioman suunnitelmansa mukaan ja omaa aikatauluansa noudattaen. Hän toteuttaa Sanansa ja luo uutta meissä ja muissakin.





_ _ _





- Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja Hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

2 kommenttia: